سلامت بدن

آیا می خواهید از شر لاغری خلاص شوید و وزن خود را اضافه کنید تا به فرم ایده آل خود برسید؟

امروز می دانیم که کاهش دادن وزن به عنوان یک علاقه و یک هدف مهم بسیار رایج شده  و مردان و زنان بسیاری در جهان این موضوع را دنبال می کنند اما در واقعیت مساله به کاهش وزن ختم نمی شود و مساله اصلی برعکس بوده و نکته جالب ماجرا در این است که به همین ترتیب افراد و مردمان بسیار زیادی هم وجود دارند که به دنبال دست یافتن به اضافه وزن هستند و می خواهند وزن خود را اضافه کنند تا به فرم ایده آل برسند. پس آنچه که تصور می شود که همواره به دنبال لاغری هستیم تصوری نادرست است و اشخاص بسیار زیادی نیز با هدف های مختلف اعم از ارتقای عملکرد روزانه خودشان و یا داشتن ظاهری عضلانی و زیباتر و یا حتی داشتن قوای ورزشکاری به دنبال افزایش وزن خود بوده و هدفی به جز لاغری را دنبال می کنند و این تعداد قابل ملاحضه هم هستند.

آیا می خواهید از شر لاغری خلاص شوید و وزن خود را اضافه کنید تا به فرم ایده آل خود برسید؟

 

در حالت کلی عموم کسانی که هدفشان افزایش وزن بوده و یا می خواهند حجم عضلانی خود را افزایش دهند در هر دو حالت ابتدا باید به دنبال مشترک کردن هدف میان دو خواسته خود یعنی بر روی افزایش عضله تمرکز کردن باشند و این امر به این دلیل است که شما با داشتن وزن بالاتر با ماهیچه های بیشتر به جای چربی زندگی و وضعیت سالم و بهتری را تجربه می کنید و این به تبع یک هدف درست برای شما به ارمغان خواهد آمد. برای رسیدن به هدفی که گفته شد در حقیقت شما به دنبال افزایش وزن به میزان دلخواه به دنبال افزایش میزان اندازه توده های عضلانی با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و هماهنگ به همراه یک برنامه ورزشی دقیق و منظم خواهید بود. درست است، کار پیچیده تر از رسیدن به وزن بالاتر است و چندین حوزه درگیر و دار تلاقی با هم هستند تا بتوانید به وزن مطلوب و خوب برسید.

اگر چه همیشه راهکارهای موقتی و دیگری نیز برای افزایش وزن وجود دارد اما باید بهترین انتخاب را انجام داد تا زندگی شما تحت تاثیر مخاطرات لحظه ای افزایش و یا کاهش وزن قرار نگیرد. برای نمونه بعضی از مکمل های موجود غذایی هم با تامین میزان کالری و پروتئین بالاتر به صورت مستقیم این کار را برای شما انجام می دهند و یا حتی با افزایش استقامت و توان بدنی شما برای انجام تمرینات ورزشی پیچیده تر و سخت تر به صورت غیر مستقیم به افزایش وزن شما و یا حتی ساختن عضله به شما یاری دهند.

آیا مکمل های تقویتی ورزشی برای افزایش وزن به صورت موقت و یا دائم مفید هستند؟

همانطور که می دانید تعداد اندکی از مکمل های موجود در بازار ممکن است این هدف را دنبال کنند که بدون ورزش و تمرینات ورزشی مستمر و خاص به نتیجه دلخواه خود رسیده و به افزایش قابل توجه وزن بدنی و یا حجم عضلانی مناسب در بدن شما منجر شود. باید گفت با وجود مکمل های تقویتی مختلف این امکان وجود دارد که بتوانید از در هم تنیدگی علت های ذکر شده در بالا رها شوید و شاید ممکن باشد به اینکه شما بدون سخت تر تمرین ورزش کردن و دنبال کردن رژیم های غذایی در هم آمیخته با حجم فعالیت خود بتوانید به خواسته خود برسید و در گذر زمان نتیجه نهایی یعنی افزایش حجم عضلات را ملاحظه کنید.

آیا کافئین می تواند به شما در افزایش وزن و چاق شدن سریع کمک کند؟

همانطور که در اکثر باشگاه های ورزشی و یا سایت های اینترنتی ادعا شده است عموما ورزشکاران قبل از ورزش از کافئین برای بهبود عملکرد ورزشی خود بهره می گیرند. تحقیقات پزشکی امروزه بیان می کند که مصرف کافئین به میزان قابل توجهی در افزایش عملکرد ورزشی موثر و اثر گذار است. مصرف کافئین می تواند باعث بالاتر رفتن میزان توان خروجی و به طور کلی قابلیت توانایی بدن در تولید سریع نیرو شده که این تولید نیروی بوجود آمده از مصرف کافئین برای اکثر فعالیت های ورزشی متناظر همانند تمرین و فعالیت با وزنه ، دوی سرعت و یا حتی ورزش دوچرخه سواری نیز حائز اهمیت است. با گذشت زمان و در دراز مدت انجام فعالیت های ورزشی بیشتر به دلیل مصرف کردن کافئین نهایتا می تواند منجر به تولید و افزایش حجم عضلات در بدن شود. باید دقت کنید که در یک برنامه هماهنگ این مساله زمانی رخ خواهد داد که میزان حجم کالری و همچنین میزان حجم پروتئین به مقدار کافی و در یک برنامه هماهنگ طبق یک الگوی از پیش مشخص شده مورد مصرف قرار بگیرد.

آیا سیترولین می تواند به شما در افزایش وزن و چاق شدن سریع کمک کند؟

باید گفت که سیترولین یک نوع اسید آمینه می باشد که در بدن انسان ها تولید می شود و اگر چه در مواد غذایی نیز  سیترولین موجود بوده و پیدا می شود. مهمترین و در حقیقت تنها یکی از عملکردهای سیترولین  سبب افزایش میزان جریان خون در بافت های بدن انسان می باشد. مکمل سیترولین می تواند در گذر زمان شما را به هدف نهایی خود یعنی افزایش وزن در پی افزایش حجم عضلات کمک شایانی بکند.

آیا کراتین می تواند به شما در افزایش وزن و چاق شدن سریع کمک کند؟

می توان گفت که کراتین یکی از مکمل‌ های ورزشی پر سر و صدا بوده است و در مباحث موضوعی مختلف به خصوص در ورزش تحقیقات بسیار زیادی پیرامون آن شکل گرفته و نتایج آنها نیز عموما منتشر شده است. خود مکمل کراتین به صورت عمده و طبیعی در عموم سلول های بدن و حتی در بعضی از غذاهای موجود انسانی نیز یافت می شود. زمانی که شما کراتین را به شکل یک مکمل مصرف می کنید میزان و حجم کراتین در عضلات شما ممکن است بیشتر از حد طبیعی افزایش یافته و مسائل جانبی دیگری را برای شما ایجاد کند.

 

همانطور که می دانیم مصرف کراتین همچنین به تولید فوق العاده سریع انرژی در بدن انسان کمک شایانی می کند. تحقیقات پزشکی امروزی نشان داده اند که مصرف انواعی از مکمل های کراتین محور در طی گذشت زمان می تواند عملکرد ورزشی شما را بهبود داده و  مجددا هدف نهایی مد نظر شما یعنی افزایش میزان حجم عضلات را به خوبی برآورده کنند. کراتین در انواع مختلفی وجود دارد که می توانید با جستجو در اینترنت با انواع دیگری از آن اشنا شوید اما عموم نتایج و تحقیقات پزشکی نوعی از کراتین را به اسم کراتین مونوهیدرات را یک ماده ایمن و با تاثیر مناسب گزارش کرده اند.

یک نکته دیگری که باید توصیه کنیم و توجه کافی به آن داشته باشید این است که مصرف کراتین را به گونه ای باید شروع کنید که شامل یک دوره اولیه باشد. به بیان ساده تر اگر روزانه شما معادل ۲۰ گرم کراتین را در میان حداقل چهار وعده غذایی تقسیم کرده و این تقسیم بندی را برای مدت ۵ تا ۷ روز تکرار کنید که معروف به دوره ابتدایی است، از آن به بعد می‌ توانید به صورت نامحدود دوز نگهدارنده را مورد استفاده قرار دهید که چیزی به میزان ۳ تا ۵ گرم کراتین برای مصرف روزانه می باشد.

آیا قرص شیکوریدین دینه می تواند به شما در افزایش وزن و چاق شدن سریع کمک کند؟

طبق ادعای شرکت سازنده قرص شیکوریدین دینه به دلیل اینکه این فراورده به صورت صد در صد گیاهی می باشد و جزو بهترین قرص های چاقی موجود در بازار به حساب می آید اگر پس از مشورت با پزشک خود آن را برای شما تجویز کرد از این دارو استفاده کنید. ترکیبات سازنده اساسی قرص شیکوریدین دینه اعم از عصاره ریشه کاسنی و دانه شنبلیله و همچنین اسانس رازیانه می باشد که این ترکیبات می تواند هدف نهایی افزایش وزن بدن شما را برای شما به ارمغان بیاورد. حتما قبل از مصرف این دارو باید با پزشک خود مشورت کنید تا در تنظیم با برنامه های دارویی و سیستم بدن شما استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *