سلامت بدن

همه چیز درباره رفلاکس معده – قسمت دوم : درمان

در قسمت اول به معرفی رفلاکس معده پرداختیم و در این مقاله به این موضوع می پردازیم که  برای درمان رفلاکس معده از چه داروهایی استفاده می‌شود؟

  در این قسمت می‌خواهیم به تعدادی از قرص‌هایی که برای رفلا کس معده تجویز می‌شود و التهاب معده را کم می‌کند اشاره کنیم. دومپریدون و رانیتیدین و فاموتیدین و سایمتیدین از جمله قرص‌هایی هستند که برای این مورد و این بیماری تجویز می‌شود. همچنین برخی از پزشکان از شربت‌هایی که ضد اسید هستند برای درمان این التهاب و در حالت کلی رفلاکس معده استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به آلومینیوم ام جی و کربنات کلسیم و سایمتیکون اشاره کرد. انتخاب قطعی و روش مناسب  درمان رفلاکس معده توسط پزشک انتخاب خواهد شد و به جد توصیه می‌شود که از مصرف خودسرانه این داروها جدا پرهیز کنید. 

درمان رفلاکس معده

چه خوراکی‌ هایی در درمان رفلاکس معده موثر هستند؟

برخی از خوراکی‌ ها برای درمان اسید معده مفید بوده و همچنین به تسریع علائم رفلا کس معده کمک فراوانی می‌کند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به ماست پروبیوتیک  اشاره کرد که سبب می‌شود معده پوشانده شده و اسید تولید نشود و همچنین   می توان  به سبزیجات  اشاره  کرد  چرا که قلیایی هستند و  سب می‌شود که تاثیر اسیر معده از بین برود  و همچنین به خربزه اشاره کرد که سبب می‌شود تاثیر اسید معده کاهش یابد.

لازم به ذکر است که استفاده از سرکه سیب به طور موثری سبب  خنثی کردن اسید معده می‌ شود و شما برای بهره‌بندی از این ماده می‌توانید روزانه یک قاشق چایخوری را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده ترکیب کرده و قبل از غذا این نوشیدنی را میل کنید.

 همچنین رازیانه کمک زیادی به رفع اسپاسم موجود در معده کرده و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای رفع علائم رفلا کس معده بسیار اثرگذار است. 

یکی از داروهای گیاهی دیگری که سبب  خنثی کردن اسید معده شده دارچین است که شما می‌توانید از چای دارچین برای بهبود علائم و عوارض ناشی از رفلا کس معده استفاده کنید و   خاصیت ضد اسیدی دارچین فوق‌العاده قوی بوده و به شما کمک زیادی خواهد کرد. 

 در ادامه این مقاله می‌خواهیم به چند پرسش پاسخ دهیم تا آشنایی شما با سوالات رایج در ارتباط با رفلا کس معده بیشتر شود.

طول مدت درمان بیماری رفلاکس معده معمولاً چه میزان است؟

 طول مدت درمان رفلاکس معده معمولاً بین یک ماه تا دو ماه است که بسته به میزان اسید وارد شده  به معده این زمان متغیر خواهد بود.

آیا اگر به رفلاکس معده مبتلا شدم در حقیقت معده‌ام دچار عفونت شده است؟

 پاسخ به این سوال منفی است . رفلا کس معده در حقیقت بیماری است که بر اساس عفونت‌های باکتری و یا ویروسی تولید می‌شود و متفاوت از آن چیزی است که به آن رفلاکس معده می‌گوییم.

آیا درمان رفلاکس معده به روش طب سنتی بهتر از درمان رفلاکس معده با درمان‌های پزشکی مدرن است؟

 در حقیقت  رفلا کس معده را نمی‌توان به صورت کامل با روش‌های گیاهی و یا طب سنتی درمان کرد اما طب سنتی می‌تواند کمک شایانی به رفع علائم رفلا کس معده بنماید. 

برای جمع‌بندی در ادامه  این مقاله می‌خواهیم به معرفی   قرص‌ها و مکمل‌هایی که به منظور کمک به رفع علائم رفلاکس تولید شده‌اند بپردازیم. 

محصولی که در این قسمت می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم شربت آنتی رفلا کس بی محصول شرکت باریچ اسانس بوده که در ترکیبات خود آلوورا را به کار برده است.  شربت آنتی رفلا کس بی از شرکت باریج را می‌توانید روزانه به میزان ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری قبل از خوابیدن و قبل از مصرف صبحانه میل نمایید. مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی حتماً باید تحت نظر پزشک انجام شود. ژل آلوئه ورا فواید فراوانی دارد از جمله یکی از فواید آن در بازگشت محتویات از معده به مری می‌باشد که شربت   آنتی رفلا کس بی که حاوی این ژل و عسل می‌باشد به شما در این مهم کمک می‌ کند. همچنین این فرآورده به شما در پیشگیری و ترمیم زخم معده نیز کمک فراوانی خواهد کرد.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *